Prowadząc swój sklep internetowy ciągle szukasz kolejnych rozwiązań, które pomogą Ci w realizacji zamierzonych zadań. Jednak wprowadzenie nowych metod może okazać się zbyt wymagającego dla Twojej obecnej platformy eCommerce. Jak masz sobie z tym poradzić? Najskuteczniejszym sposobem jest przeniesienie Twojego sklepu internetowego na inny silnik np. WooCommerce.
Z czym wiąże się zmiana oprogramowania sklepu internetowego? W Idea Team chętnie udzielimy Ci odpowiedzi na to pytanie. Wyjaśnimy Ci na czym polega cały proces i przedstawimy najczęstsze powody migracji na inną platformę, a także dowiesz się dlaczego warto wybrać WooCommerce. Gdy będziesz już gotowy do przeprowadzki zadbamy o to, żeby przebiegła ona bez problemu.
IMPORT PRODUKTÓW DO NOWEGO SKLEPU INTERNETOWEGO
Podstawą każdego sklepu internetowego jest jego asortyment. Dlatego podczas zmiany oprogramowania eCommerce zwracamy szczególną uwagę na ten aspekt. W zależności od tego, jak wielki jest Twój asortyment, przeniesienie go na nową platformę trwa od kilku godzin do nawet kilku dni. Chcąc usprawnić cały proces w Idea Team korzystamy z profesjonalnego narzędzia.
Pozwala ono na sprawne przesyłanie niezbędnych danych do Twojego nowego sklepu internetowego. Dzięki niemu jesteśmy w stanie zaimportować produkty razem z ich cenami, atrybutami, zdjęciami, opisami i wariantami. Ponadto zostaną one przypisane do właściwych kategorii i podkategorii. Cały proces jest zautomatyzowany i nie wymaga manualnego wprowadzania poszczególnych danych, dzięki czemu jesteśmy w stanie przenieść nawet 120 tys. produktów.
Aby przeprowadzić taką migrację asortymentu, potrzebny jest dokument w formacie XML lub plik CSV, który zawiera niezbędne informacje. Niestety część platform eCommerce nie pozwala na wyeksportowanie żadnego z tych plików lub struktura danych ze starego silnika nie jest wystarczająca.
Alternatywą dla importu z pliku XML/CSV jest przesłanie asortymentu za pomocą adresu URL. Metoda ta nie tylko wprowadza informacje o towarach do Twojego nowego sklepu internetowego, ale pozwala też na automatyczne aktualizowanie np. stanu magazynowego. W tym celu należy zintegrować adres URL z Twoim systemem magazynowym, aby rejestrował on wszelkie zmiany zachodzące w asortymencie.
PRZENOSZENIE SKLEPU INTERNETOWEGO NA WOOCOMMERCE
Migracja sklepu internetowego nie różni się tak bardzo od zwykłej przeprowadzki. W obu przypadkach to, ile elementów chcesz przenieść i jakie zmiany przy tym wprowadzisz, mają wpływ na czas i pieniądze, które poświęcisz na ten cel. Poza produktami, migracji i zmianą podlegają też inne elementu Twojego eCommerce.
Wygląd nowego sklepu internetowego
Podczas migracji design Twojego sklepu internetowego ulegnie największej zmianie. Jest to związane z szablonem graficznym, z którego korzystałeś do tej pory. Często okazuje się, że dotychczasowy wygląd Twojego sklepu jest niedostępny dla platformy WordPress. W zamian masz do dyspozycji szereg innych projektów dla WooCommerce. Spośród nich wybierzesz i dopasujesz ten, który najbardziej będzie pasować do profilu Twojej działalności.
Istnieje też możliwość stworzenia dedykowanego wyglądu sklepu internetowego. Jego zaprojektowanie wymaga więcej czasu i pieniędzy, niż w przypadku designu wykonanego na bazie szablonu. Masz jednak pewność, że wygląd Twojego sklepu będzie unikalny.
Migracja sklepu internetowego często jest okazją, żeby odświeżyć wizerunek swojej działalności. Sprawdź obowiązujące trendy i zadbaj o dobrą opinie klientów.
Rekomendacje, oceny i opinie klientów
W branży eCommerce opinie klientów odgrywają bardzo dużą rolę w kreowaniu wizerunku firmy. Zwłaszcza gdy dotyczą oferowanych przez Ciebie produktów. W związku z tym, w sklepach internetowych klienci często mają możliwość wyrażania swojego zdania. Nasi partnerzy wielokrotnie obawiali się o utratę komentarzy i ocen, które zostały wystawione przez klientów.
W Idea Team wiemy, jakie znaczenie mają opinie zadowolonych kupujących, dlatego dbamy o to, żeby one również znalazły się na nowej platformie Twojego sklepu internetowego. Czuwamy nad tym, żeby komentarze i oceny zostały przypisane do produktów, który je otrzymały. Dzięki temu nie będziesz musiał czekać na nowe opinie klientów.
Przyczyny migracji sklepu internetowego
Jest wiele czynników, które mają wpływ na to, czy zdecydujesz się na wybór innego oprogramowania dla swojego sklepu. Najczęściej są one związane z ograniczeniami silnika, z którego obecnie korzystasz, lub z chęcią zmiany wizerunku firmy. Dlatego zanim przeniesiesz swój sklep internetowy na WooCommerce, zastanów się, z jakiego powodu chcesz to zrobić. Nasi partnerzy zgłaszali się do Idea Team z następującymi trudnościami.
Brak odpowiednich funkcjonalności
Problem ten dotyczy głównie platform typu SaaS (ang. Software as a Service), czyli systemów abonamentowych. Co prawda, wiele z nich ma w swoich ofertach rozszerzenia pozwalające na prowadzenie działalności eCommerce, ale są to podstawowe funkcjonalności. Często brakuje rozwiązań dostarczających możliwości, których nie posiadają konkurenci. Można zgłosić zapotrzebowanie na takie rozszerzenia, jednak deweloperzy rzadko decydują się na ich stworzenie, ponieważ jest to dla nich nieopłacalne.
Są też oprogramowania Open Source, które maja podobny problem. Pomimo, że ich baza rozszerzeń jest większa, niż w przypadków SaaS-ów, to w porównaniu z WooCommerce nadal są w tyle. Zdarzają się też sytuacje, w których za część wtyczek do Twojej platformy należy zapłacić, podczas gdy w WooCommerce podobne rozwiązania są za darmo.
Zbyt wolny sklep internetowy
Kwestia płynności sklepu internetowego jest bardzo ważna dla Twoich klientów. Z badań przeprowadzonych wśród internautów wynika, że 53% z nich jest gotowa porzucić stronę, jeżeli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. To, na jakim silniku działa Twój sklep ma wpływ na jego prędkość. Na rynku platform eCommerce znajdziesz oprogramowania, które wymagają mocnych serwerów, aby sprawnie działały.
Jeżeli prowadzisz swoją działalność na takim silniku i nie posiadasz odpowiednio dobrych serwerów, to Twój sklep będzie zbyt wolny. W najgorszym wypadku, przy dużej ilości jednoczesnych działań, lub przy zbyt dużej liczbie klientów na stronie w tym samym momencie, Twój sklep przestanie działać. Nie trać czasu na szukanie lepszych serwerów, zmień platformę na mniej wymagającą.
Nieintuicyjny CMS
CMS (ang. Content Management System) pozwala na zarządzanie wszystkimi elementami, które są zamieszczone w Twoim sklepie internetowym. Dlatego tak ważne jest, żeby był on prosty w użytkowaniu, a nauka jego obsługi nie sprawiała trudności. Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy Twoi pracownicy mają do niego dostęp. Im bardziej skomplikowany jest CMS Twojego sklepu, tym więcej czasu i pieniędzy poświęcisz na szkolenia związane z jego obsługą. Dodatkowo dochodzi większe ryzyko popełnienia błędu przez mniej doświadczonych użytkowników.
Trudności z wykorzystaniem dropshippingu
Dropshipping jest stosowany głównie przez małe sklepy internetowe, które chcą zaoszczędzić czas i pieniądze. W tym procesie to dostawca towaru jest odpowiedzialny za realizację wysyłki do klienta. Sklep ma za zadanie zbieranie zamówień i przesyłania ich do dostawcy.
Co dropshipping ma wspólnego z migracją sklepu internetowego? Część platform eCommerce za względu na ograniczone możliwości lub skomplikowaną obsługę utrudniają zastosowanie tej metody. Problemy dotyczą m.in. szybkiego aktualizowania stanu magazynowego dostawcy, czy wprowadzania zmian w cenach produktów w czasie rzeczywistym. Usprawnienie dropshippingu znacząco skraca czas realizacji zamówienia oraz poprawia jego jakość.
DLACZEGO WOOCOMMERCE?
Jest wiele argumentów, które przemawiają za wyborem tego silnika. Nie bez powodu jest on jednym z najczęściej wybieranych oprogramowań dla eCommerce. Według badań przeprowadzonych przez portal Built With, w połowie 2017 roku 41% wszystkich sklepów internetowych działy na WooCommerce. Co zatem sprawia, że jest to platforma, na którą warto przenieść swój sklep internetowy?
Funkcjonalności WooCommerce
Wtyczki są głównym czynnikiem wyróżniającym WooCommerce na tle konkurencyjnych silników. To co robi wrażenie, to ich liczba, zarówno dla modułu sklepowego, jak i samego WordPressa. W oficjalnym sklepie znajdziesz ponad 50 tys. pluginów. W związku z tym, że WordPress jest platformą typu Open Source, niezależni developerzy wciąż tworzą i udostępniają nowe funkcjonalności. Dlatego z każdą chwilą pojawia się coraz więcej rozszerzeń, które możesz wykorzystać w swoim sklepie.
Jako właściciel sklepu internetowego, przede wszystkim będą Cię interesować wtyczki umożliwiające sprawne dokonanie zakupów przez klientów. W sieci jest wiele rozwiązań, która służą m.in do dokonywania płatności, wyboru metody dostarczenia zamówionych produktu, czy wystawiania faktur. Ponadto istnieją rozszerzenia dające nowe możliwości przy realizacji kampanii marketingowej np. przy promocji za pośrednictwem mediów społecznościowych, czy optymalizacji SEO.
Prosta obsługa
Nie każdy pracownik sklepu internetowego posiada odpowiednią wiedzę programistyczną, żeby mógł posługiwać się skomplikowanym silnikiem eCommerce. Dlatego tak wielu przedsiębiorców decyduje się na WooCommerce. Wszystko za sprawą intuicyjnego interfejsu, który jest przystępny dla każdego użytkownika. Pozwala on na sprawne wprowadzanie zmian zarówno w produktach, czy kategoriach, jak i w wyglądzie sklepu internetowego. Dzięki nieskomplikowanej strukturze WooCommerce, poświęcisz mniej czasu i pieniędzy na szkolenia z obsługi tej platformy.
Dowiedz się więcej
O możliwościach, jakie daje WooCommerce oraz o procesie powstawania sklepu internetowego w WordPress, dowiesz się więcej klikając tutaj.
NAWIĄŻ WSPÓŁPRACĘ Z IDEA TEAM
Przeprowadzanie migracji sklepu internetowego na WooCommerce wymaga doświadczenia i profesjonalnych narzędzi. W Idea Team dysponujemy zarówno umiejętnościami, jak i zapleczem technologicznym, które wykorzystujemy, aby wprowadzić w życie Twoje pomysły.
Przez cały okres trwania prac będziesz otrzymywać raporty, przedstawiające postępy, jakie osiągnęliśmy podczas przenosin i wprowadzania zmian. Doradzimy Ci, jakie rozwiązania będą najlepsze dla Twojego sklepu internetowego. Jednocześnie weźmiemy pod uwagę Twoje nowe sugestie i potrzeby związane z migracją.
Jesteśmy gotowi kontynuować współpracę z Tobą, nawet po zakończeniu przenosin. Dzięki dokładnej znajomości Twojego sklepu internetowego, będziemy w stanie skutecznie wprowadzać potrzebne ulepszenia.
Zaoszczędź swój czas i powierz nam migrację Twojego sklepu internetowego – skorzystaj z darmowej konsultacji.