POZYCJONOWANIE STRON I OPTYMALIZACJA SEO

Pozycjonowanie i optymalizacja pomoże uzyskać wysokie pozycje w wyszukiwarce Google i zdobywać wartościowych użytkowników. Aby ułatwić Ci realizację celów biznesowych działamy w oparciu o sprawdzone metody.

  • Analiza słów kluczowych
  • Integracja z Google Analytics i Google Search Console
  • Kompleksowa optymalizacja sklepu/strony internetowej
  • Budowa linków
  • Content marketing

Zostań nr 1 w wynikach wyszukiwań i przegoń konkurentów

Jak to osiągnąć? Pozycjonowanie i optymalizacja SEO pomogą Ci w zrealizowaniu tego celu. Jest to jedna z najpopularniejszych metod marketingu w internecie, z której korzystają zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa. Wszelkie działania związane z pozycjonowaniem i SEO mają sprawić, żeby klient po wpisaniu odpowiedniej frazy, zobaczył na pierwszym miejscu właśnie Twoją stronę. Dlaczego to jest takie ważne? Ponieważ, rzadko który internauta interesuje się wynikami na niższych pozycjach, nie mówiąc już o tych z następnych stron.

SEO (Search Engine Optimalization) to kompleks działań optymalizacyjnych, których celem jest poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Wyższe pozycje wpływają na zwiększenie wejść na Twoją stronę internetową oraz sprzedaży w sklepie. Dane pokazują, że pierwsze miejsce w Google generuje nawet 40% ruchu z wyszukiwarki. Zatem Twoim celem powinno być uzyskanie najwyższej pozycji dla jak największej ilość haseł wyszukiwanych przez użytkowników. To zwiększy liczbę Twoich klientów, ale pamiętaj też, żeby zadbać o dobrą opinię i o to, aby utrzymać tych klientów.

Praktyki związane z optymalizacją dzielimy na dwie grupy: On-Page SEO i Off-Page SEO.

  • Działania On-Page polegają na ustaleniu i stworzeniu odpowiedniej struktury oraz budowy strony, wdrożenie nawigacji przyjaznej dla użytkownika, zapewnienie jakościowych treści oraz zadbaniu o szybkie wczytywanie strony,
  • Działania Off-Page to budowa zdywersyfikowanej i dobrej jakościowo struktury linków zewnętrznych prowadzących do Twojej strony internetowej. W tym etapie duża rolę odgrywają internauci, którzy dzielą się treścią z Twoich witryn.

Optymalizacja stron internetowych

Modernizacja strony internetowej pod kątem SEO to proces wymagający czasu i ciągłego kontrolowania zmian wprowadzanych przez Google. Polega on na dostrajaniu Twojej strony lub sklepu internetowego do obowiązującego algorytmu wyszukiwarki. Bez tego Twoje szanse na zajęcie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania są bliskie zeru. Po przeprowadzeniu optymalizacji Twojej strony zyskasz więcej, niż tylko wyższą pozycję w Google. Dodatkowo proces ten niesie za sobą inne korzyści:

  • Twoja strona będzie bardziej użyteczna i przyjazna dla klientów.
  • Reklamując się w Google AdWords, optymalizacja wpłynie pozytywnie na tzw. Wynik Jakości – Twoje reklamy będą tańsze i skuteczniejsze.

O jakie działania warto zadbać w ramach SEO?

  • Użyteczność strony – Google przychylnie patrzy na strony internetowe o intuicyjnej strukturze i przyjaznej nawigacji. Dzięki temu, nie tylko uzyskasz lepsze wyniki wyszukiwania, ale sprawisz, że klienci sprawniej odnajdą na Twojej stronie to, co ich interesuje. W efekcie realizacja Twoich celów marketingowych stanie się skuteczniejsza i szybsza.
  • Wartościowe treści – oprócz korzyści wynikających z zachęcenie potencjalnych klientów do skorzystania z Twojej oferty, treści zamieszczana na stronie internetowej mają wpływ na Twoją pozycje w Google. Warto np. zadbać o unikalne opisy i teksty napisane specjalnie dla Twojej strony internetowej. Roboty Google negatywnie oceniają treści skopiowane i niekorzystnie wpływa to na pozycję Twojej strony w wyszukiwarkach.
  • Optymalizacja kodu strony www – dobre praktyki pisania kodu sprawiają, że Twoja strona internetowa będzie działać w prawidłowo dla wszystkich użytkowników, niezależnie od tego, z jakiego sprzętu i oprogramowania korzystają. Chcąc uzyskać odpowiedni i dobry pod względem jakości kod strony internetowej, należy go napisać zgodnie ze standardem W3C (World Wide Web Consortium).
  • Optymalizacja linków – dzięki odpowiedniej strukturze linków wewnątrz Twojej witryny sprawisz, że będzie ona przejrzysta i intuicyjna dla użytkowników oraz dla wyszukiwarki Google. Dodatkowo dzięki właściwemu zastosowaniu linków wewnętrznych łatwiej zakomunikujesz internautom, na co powinni zwrócić uwagą przeglądając Twoją stronę. W przypadku linków wychodzących z Twojej witryny zwróć uwagę m. in. na autorytet strony, do której kierujesz swoich klientów (nie chcesz chyba odsyłać użytkowników do stron o kiepskiej reputacji?).
  • Optymalizacja zdjęć i grafik – elementy graficzne na stronie internetowej to istotny element przekazu prezentowanego użytkownikowi. Warto również zadbać o ich wpływ na pozycjonowanie. Poprawnie opisane atrybuty „alt” i „title” z pewnością dodadzą mocy SEO Twojej witrynie. Przy grafikach i zdjęciach warto zadbać też o ich rozmiar (mowa tu o kilobajtach). Mniejsza waga sprawi, że strona, na której są umieszczone wczyta się szybciej, co też ma wpływ na jej użyteczność i pozycjonowanie.

Jak widzisz, wygoda użytkownika idzie w parze z optymalizacją SEO. Dzięki kompleksowym zabiegom skutecznie ułatwisz życie potencjalnym klientom, jak również zadbasz o pozycjonowanie swojej strony.

Słowa kluczowe w służbie SEO

Słowa kluczowe to hasła, które użytkownicy wpisują w okno wyszukiwarki w celu znalezienia interesującego ich zagadnienia. Są to zarówno pojedyncze słowa, jak i rozbudowane frazy. Skąd masz wiedzieć, jakimi terminami posługują się internauci? Potrzebna Ci jest kompleksowa analiza słów i fraz kluczowych. Jej wyniki posłużą Ci, jako punkt startowy wielu działań marketingowych w internecie.

Przy doborze słów kluczowych kierujemy się najważniejszymi z punkty widzenia SEO wskaźnikami, takimi jak:

  • Miesięczna liczba wyszukiwań – dążąc do zapewnienia jak największego zasięgu Twojej oferty, sprawdzamy, które frazy kluczowe związane z Twoją branżą cieszą się największą ilością wyszukiwań w miesiącu.
  • Konkurencyjność – frazy kluczowe o wysokiej konkurencyjności, czyli często wpisywane przez internautów są na początku trudniejsze w pozycjonowaniu. Jednak w perspektywie czasu mogą okazać się dochodowym źródłem ruchu.
  • Trendy sezonowe – dzięki danym historycznym sprawdzamy, jak w przeszłości kształtowało się zainteresowanie internautów konkretnymi słowami kluczowymi z Twojej branży.

Konwersja słów kluczowych

Wybierając słowa kluczowa bierzemy pod uwagę też hasła generujące konwersję na Twojej stronie internetowej. Co to oznacza? Sprawdzamy, które frazy kluczowe przekładają się na wymierne korzyści np. na zyski ze sprzedaży, a nie tylko na liczbę wyświetleń Twojej strony. Do tych najbardziej cenionych zaliczają się zwroty bardziej rozbudowane z tzw. długiego ogona.

Posłużmy się przykładem. Chcesz sprzedawać zegarki w internecie i planujesz wykorzystać pozycjonowanie, żeby wypromować swój sklep. Zaczynasz od skupienia się na słowie kluczowym „zegarek”. Co się okazuje? Jest to hasło o bardzo dużej liczbie zapytań, ale też cechuje się sporą konkurencyjnością i małą konwersją. W takiej sytuacji do Twojego sklepu będą trafiać nowi użytkownicy, ale przełoży się to głównie na liczbę wyświetleń strony internetowej, a nie na sprzedaż.

Tym razem skupmy się na haśle „srebrny zegarek na łańcuszku”. Jest to bardzo konkretne sformułowanie, ale internauta wpisujący w wyszukiwarkę takie zwroty dokładnie wie czego szuka. Kilkuwyrazowe frazy kluczowe są mało konkurencyjne i mają większe szanse na konwersję, niż w przypadku jednego słowa. Z drugiej strony liczba takich zapytań jest niewielka. Pomimo tego, długie i konkretne frazy kluczowe lepiej nadają się do pozycjonowanie, dzięki czemu Twoja strona internetowa wyląduje na najwyższych pozycjach wyszukiwania Google.

Analiza konkurencji a pozycjonowanie

Analizując Twoich konkurentów zyskujemy wiele cennych wskazówek na temat ich działań w internecie. Dokładnie zbadamy słowa kluczowe wykorzystywane przez konkurencję i wybierzemy te o najwyższym potencjale sprzedażowym. Weźmiemy pod uwagę firmy z lokalnego rynku, oraz przedsiębiorstwa z branży, które są najwyżej w wyszukiwarce Google. Dzięki zdobytej wiedzy i doświadczeniu innych poznasz mocne i słabe strony swoich przeciwników. Jesteśmy też w stanie znaleźć niszowe frazy, które wykorzystasz, aby zyskać przewagę nad konkurentami.

Link building – budowa wartościowych linków

Budowa wartościowej struktury linków prowadzących do Twojej strony internetowej to jeden z kluczowych elementów pozycjonowania. To właśnie on stanowi główny czynnik, który podnosi Twoja pozycje w rankingu Google. Na podstawie wieloletnich doświadczeń i analiz wiemy, gdzie umieszczać linki do Twojej strony internetowej, tak by efekty kompleksowych zabiegów SEO były skuteczne.

efekty pozycjonowania

Pozycjonowanie

Zajmując się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej skupiamy się na zdobywaniu linków ze stron i portali o wysokim zaufaniu oraz dużym potencjale SEO. Kierujemy się zasadą „Primum non nocere” (łac. po pierwsze nie szkodzić), dlatego wystrzegamy się miejsc, które naraziłyby Twoją stronę na karę w postaci filtru lub bana ze strony Google.

Grafika przedstawia efekty pozycjonowania. Wyfiltrowane zostały tylko wyniki organiczne. Źródło: Google Analytics

Czy samo pozycjonowanie wystarczy?

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO to dopiero niewielka część działań, jakie masz do dyspozycji przy promocji swojej firmy w internecie. Poleganie wyłącznie na pozycjonowanie jest trudne, zwłaszcza na początku działalności. Zanim Twoja strona internetowa będzie mogła pochwalić się dużą liczbą wejść z organicznych wyników wyszukiwania mogą minąć tygodnie, miesiące, a nawet lata. Planując kampanię promocyjną w Google warto, żebyś rozważył wdrożenie płatnego rozwiązania, jakim jest Google AdWords. Dzięki niemu Twoja reklama będzie widoczna natychmiast od rozpoczęcia kampanii. Dodatkowo AdWords daje Ci możliwości dotarcia do potencjalnego klienta na inne sposoby, niż tylko za pośrednictwem wyszukiwarki. Jest to doskonałe uzupełnienie tego, co oferuje pozycjonowanie. Łącząc oba narzędzia będziesz w stanie osiągnąć o wiele lepsze wyniki, niż do tej pory.

Nawiąż współpracę z Idea Team

Jako nowoczesny przedsiębiorca zasługujesz na profesjonalnie przeprowadzone pozycjonowanie i optymalizację SEO. W Idea Team zadbamy o to, aby poprawić wyniki wyszukiwania Twojej strony internetowej. Wykorzystujemy specjalistyczne narzędzie, które pozwalają nam na sprawne przeprowadzenie optymalizacji strony, dokładną analizy słów kluczowych, czy zbadanie konkurencji.

Zadbaj o swoją stronę internetową – skontaktuj się z nami.

Pozycjonujemy sklepy na wielu silnikach:

Cennik Pozycjonowania Sklepu Internetowego

  • START
  • dla małego sklepu
  • Konfiguracja Google Analytics
  • Optymalizacja kategorii
  • Podstawowa strategia Link Building
  • Wdrożenie Google Search Console
  • Wdrożenie Google Tag Manager
  • Tworzenie tekstów SEO
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Zaawansowana Strategia Link Building
  • Buzz Marketing
  • Prowadzenie Bloga
  • from 599 zł
  • PRO
  • dla średniego sklepu
  • Konfiguracja Google Analytics
  • Optymalizacja kategorii
  • Podstawowa strategia Link Building
  • Wdrożenie Google Search Console
  • Wdrożenie Google Tag Manager
  • Tworzenie tekstów SEO
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Zaawansowana Strategia Link Building
  • Buzz Marketing
  • Prowadzenie Bloga
  • from 799 zł
  • ENTERPRISE
  • dla dużego sklepu
  • Konfiguracja Google Analytics
  • Optymalizacja kategorii
  • Podstawowa strategia Link Building
  • Wdrożenie Google Search Console
  • Wdrożenie Google Tag Manager
  • Tworzenie tekstów SEO
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Zaawansowana Strategia Link Building
  • Buzz Marketing
  • Prowadzenie Bloga
  • from 2599 zł