KAMPANIE REKLAMOWE GOOGLE ADS
Zwiększaj sprzedaż i docieraj do nowych klientów dzięki dokładnie sprecyzowanym reklamom.
- Szybka obecność w wyszukiwarce Google i dokładnie targetowany ruch.
- Współpraca przy określaniu celów kampanii.
- Kompleksowe wykorzystanie możliwości Google Ads.
- Raportowanie działań.
Google Ads – skuteczne kampanie reklamowe Twojej firmy
Promując swoją działalność w internecie, chcesz docierać do jak grona odbiorców, którzy skorzystają z Twojej oferty. W takim przypadku potrzebujesz narzędzia, które umieści reklam graficzne i tekstowe w miejscach dające największe szanse na zdobycie nowych klientów. Google Ads daje takie możliwości.
Jest to idealne rozwiązanie do promocji Twojego biznesu zwłaszcza, gdy chcesz kierować swoje reklamy bezpośrednio do potencjalnych klientów. Kampanie reklamowe realizowane w Google Ads pozwolą Ci trafić do internautów, którzy szukają zwrotów (słów kluczowych) pasujących do Twojej działalności lub do określonej grupy odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.
Zdobądź nowych klientów
- Dzięki Ads Twoja firma natychmiast zaistnieje w wyszukiwarce Google i pozyska dokładnie targetowany ruch. Reklamy są bowiem prezentowe użytkownikom zainteresowanym Twoją ofertą.
- Reklama w Google Ads oferuje Ci brak limitów w ilości prowadzonych kampanii, tworzonych grup reklam czy wprowadzanych słów kluczowych.
- Wspólnie z Tobą zdefiniujemy cele kampanii i na ich podstawie przejdziemy do realizacji, wybierając najskuteczniejsze narzędzia.
- Rozwiązania, które wdrażamy to: reklamy w sieci wyszukiwania i reklamowej, reklamy dynamiczne, remarketing, Google Zakupy, kampanie ogólnokrajowe i lokalne, reklama na YouTube.
- Obsługa kampanii to zarówno jej stworzenie, wdrożenie, jak i skuteczna optymalizacja. Dzięki zabiegom optymalizacyjnym zadbamy o lepsze wyniki i zwiększenie konwersji na Twojej stronie internetowej.
- Kompleksowe wykorzystanie możliwości Google Ads.
- Wiesz za co i ile płacisz. Prowadząc Twoją kampanię na bieżąco dostarczymy Ci raporty i statystyki naszych działań.
Google Ads jest dla Ciebie
Promocja za pomocą reklam w Google Ads nadaje się dla prawie każdej działalności. Począwszy od małych lokalnych firm, czy sklepów internetowych, po duże korporacje. Odpowiednio skonstruowana i sumiennie optymalizowana kampania spełni założone przez Ciebie cele marketingowe.
Jesteś zegarmistrzem z Zielonej Góry? Reklamuj swoją stronę internetową w wyszukiwarce Google na słowa kluczowe: „zegarmistrz Zielona Góra”, „naprawa zegarków Zielona Góra”.
Masz sklep internetowy ze sprzętem rowerowym? Wypromuj się dzięki Google Shopping i docieraj do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Reklamuj swoje produkty w formie banerów graficznych na innych branżowych stronach internetowych lub na forach dla rowerzystów i entuzjastów kolarstwa.
Dla lepszego efektu łącz ze sobą różne metody kierowania swoich reklam tak, by skuteczniej docierać do większej liczby odbiorców.
Cele kampanii i konwersje
Przed rozpoczęciem każdej kampanii w Google Ads sprecyzuje, jakie cele chcesz osiągnąć. W zależności od profilu Twojej działalności będą się one różnić. Ważne, aby działania prowadzone w ramach danej kampanii skutkowały w ich realizacji, czyli konwersji. Przykładowe cele kampanii:
- Kontakt – jeśli Twoje usługi wymagają od klienta, żeby się wcześniej z Tobą skontaktował, to celem kampanii będzie poinformowanie go o tym. Zdecyduj, czy kupujący ma do Ciebie zadzwonić, napisać e-maila, czy wypełnić formularz kontaktowy na Twojej stronie internetowej i uwzględnij to jako cel w Google Analytics.
- Wizyta w siedzibie firmy – w niektórych branżach usługi wykonywane są na miejscu np. tak, jak u wspomnianego wcześniej zegarmistrza z Zielonej Góry. W takich przypadkach zachęcenie klienta do wizyta w firmie powinna być priorytetowym założeniem kampanii.
- Zakup, rezerwacja, zamówienie – w branży e-commerce wielkość sprzedaży produktów i usług jest ważnym elementem działalności. Dlatego głównym założeniem wielu kampanii dla sklepów internetowych jest podwyższenie wyników sprzedaży, lub w przypadku np. hoteli, zwiększenie liczby rezerwacji.
- Zapis na newsletter – celem części kampanii jest przekonanie klientów do zapisania się na newsletter firmy. Pozwala to na stworzenie bazy adresów e-mailowych, które następnie posłużą do dalszej promocji Twojego biznesu.
- Pobranie aplikacji mobilnej – wraz z popularnością smartfonów, tabletów i urządzeń przenośnych, aplikacje zyskują coraz większą popularność. Za ich pomocą firmy budują świadomość marki, więź z klientem lub po prostu zarabiają na jej sprzedaży.
Ogromne możliwości
System Google Ads oferuje wiele możliwości reklamowych. Oto one:
Sieć wyszukiwania
– linki sponsorowane w wyszukiwarce Google oraz wśród jej partnerów. Twoje reklamy mogą pojawiać się również w wyszukiwarkach m.in.: Interia.pl, Onet.pl, Gazeta.pl, AOL.

Zakupy Google (Google Shopping)
– reklamy z listą produktów. Oferty konkretnych produktów sklepów internetowych, wyświetlane w sieci wyszukiwania pod odpowiednimi słowami kluczowymi. Obecnie jest to najpopularniejsza metoda promocji e-commerce.

Sieć reklamowa
– banery reklamowe lub linki tekstowe, które mogą pojawiać się w serwisach YouTube, Blogger oraz tysiącach witryn, korzystających z Google AdSense (programu dla wydawców reklam).

Kieruj reklamy gdzie chcesz
Dzięki Google Ads reklamujesz się w dowolnym miejscu. Masz możliwość promować się na terenie wybranych miast, województw, krajów. Chcesz zwiększyć sprzedaż usług tylko w Suwałkach, Wałbrzychu i w promieniu 20 km od Warszawy? Nic nie stoi na przeszkodzie!
Dla wspomnianego wcześniej zegarmistrza z Zielonej Góry, kierowanie reklamy na całą Polskę jest całkowicie zbędne. Dlaczego ma on płacić za kliknięcia z Warszawy lub Zakopanego? Zależeć mu powinno na promocji wśród internautów znajdujących się w jego mieście, ponieważ to oni są potencjalnymi odbiorcami jego usług.
Google Ads a pozycjonowanie
„Co mam wybrać, Google Ads, czy może wystarczy samo pozycjonowanie?”. Jest to pytanie, które warto, żebyś sobie zadał planując działanie promocyjne w sieci.
Wybierając pozycjonowanie decydujesz się na czasochłonny proces wymagający systematyczności, która ma zapewnić Twojej stronie internetowej wysoką pozycję w wyszukiwaniach. Sprowadza się to m. in. do stworzenia witryny o odpowiedniej strukturze, czy zbudowania sieci linków zewnętrznych, które mają doprowadzić internautów do Twojej strony. Pomimo, że na efekty poczekasz nawet kilka miesięcy, to będą one się utrzymywać przez długi okres.
Google Ads z kolei zapewnia natychmiastową promocję, zaraz po rozpoczęciu kampanii. Dzięki temu masz możliwość sprawniejszego zarządzania treścią swoich reklam. Szybko poinformujesz klienta o zmianach w Twoim asortymencie i dostosujesz swój przekaz do nowych trendów. W przeciwieństwie do pozycjonowania, w Google Ads dokładnie sprawdzisz, które zastosowane przez Ciebie słowa kluczowe przekładają się na wymierne korzyści. Jednak efekty z Google Ads są ściśle związane z ciągłym finansowaniem działań promocyjnych, podczas gdy pozycjonowanie daje wyniki nawet po zakończeniu kampanii.
Co zatem wybrać? Najlepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na oba sposoby, ponieważ Google Ads i pozycjonowanie są narzędziami, które się wzajemnie uzupełniają. Pozwala to na osiągnięcie lepszych efektów, niż w przypadku wykorzystania tylko jednego z tych narzędzi. Pierwsze z nich daje Ci pewność, że natychmiast trafisz do potencjalnych klientów i sprawdzisz, które słowa kluczowe zapewniają konwersję. Z drugiej strony dzięki pozycjonowaniu powoli zbudujesz popularność swojej firmy w sieci, co w przyszłości pomoże Ci przy dalszej promocji.
Remarketing – czyli, jak nie tracić potencjalnych klientów
Wyobraź sobie sytuację, że użytkownik przeglądający ofertę na Twojej stronie internetowej z niewiadomego powodu ją opuszcza. Skoro zainteresował się produktem lub usługą oferowaną przez Ciebie, był potencjalnym klientem. Chyba nie chciałbyś go stracić? Reklama Google Ads wychodzi na przeciw takim sytuacjom. Dzięki remarketingowi reklamy pokażą się osobom, które tylko odwiedziły Twoją stronę, zapomniały dokończyć zamówienie w Twoim sklepie internetowym lub kupiły od Ciebie produkt, a Ty chcesz im przypomnieć o swoim istnieniu.
Koszty reklamy w Google Ads
Temat kosztów reklamy Google Ads należy rozpocząć od określenia budżetu, jakim będzie posługiwał się manager konta po analizie, stworzeniu i uruchomieniu kampanii.
Przejdźmy do konkretnych stawek. Ile kosztuje klik w reklamę? Wszystko zależy od słowa kluczowego oraz tego ile są skłonni zapłacić za kliknięcie konkurenci. Im wyższa pozycja Twojej reklamy, tym większe prawdopodobieństwo jej kliknięcia. Położenie reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania zależy od tzw. rankingu reklamy. Jego wartość zależy m. in. od określonej stawki, jakości strony, do której prowadzi oraz trafności reklamy (czyli powiązaniu danego słowa kluczowego z treścią reklamy).
Za każdym razem, gdy użytkownik wpisuje słowo kluczowe w wyszukiwarce, reklamy biorą udział w aukcji. Wszystko w celu ukazania mu jak najtrafniejszych wyników.
Istnieją zarówno drogie, jak i tańsze słowa kluczowe. Ich cena zależy od branży oraz konkurencyjności. Pamiętaj, że Twoi konkurenci są w stanie płacić więcej za słowa kluczowe, które przynoszą konwersje. Z uwagi na inne składowe rankingu reklamy rzeczywista cena za kliknięcie może być o wiele niższa. Wszystko dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i optymalizacji.
Szacunkowa stawka za znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na słowo kluczowe: „Zegarmistrz Zielona Góra” to ok. 0,16 zł. Z kolei właściciel sklepu internetowego dla rowerzystów, który chce skutecznie emitować swoją reklamę na hasło: „sklep rowerowy” powinien ustalić stawkę na poziomie 0,60 zł za kliknięcie.
Optymalizacja skuteczności reklamy
Optymalizacja kampanii reklamowych w Google Ads wymaga doświadczenia i umiejętności analizowania zaawansowanych statystyk. Odpowiednie działania na tej płaszczyźnie prowadzą do redukcji kosztów, poprawy skuteczności i zwiększenia zyskowności kampanii reklamowej. Więcej funkcjonalnych informacji dostarczy integracja Google Ads z Google Analytics.
Jakie statystyki serwuje nam Google Ads? Zbadasz każde słowo kluczowe i wyświetlaną reklamę. Sprawdzisz średni koszt kliknięcia oraz kwotę, jaką zapłacisz za spełnienie określonego celu (np. wypełnienie formularza kontaktowego czy zakup produktu w Twoim sklepie). Ponadto dowiesz się skąd pochodzą internauci i w jakich dniach tygodnia, a nawet o której godzinie najczęściej klikają w Twoje reklamy. Zbadasz również ruch pochodzący z różnych urządzeń (komputerów, laptopów, telefonów komórkowych).
Na podstawie analiz dowiesz się, jakie elementy Twojej kampanii są skuteczne, a które nie przynoszą zamierzonych efektów i należy je poprawić. Wszystko w celu zwiększenia zyskowności działań reklamowych.
Chcesz zainwestować w reklamę Google Ads, by zdobyć jeszcze więcej klientów? Zaufaj profesjonalistom i postaw na kompleksowo przygotowaną reklamę w wyszukiwarce Google. Zgłoś się do nas jeszcze dziś!