Finansjer24

Finansjer24 to aplikacja mobilna służąca do sprawdzania i przeliczania aktualnych kursów walut NBP.

Podstawą funkcjonowania aplikacji jest integracja z API Narodowego Banku Polskiego. Dzięki temu publikowane kursy walut są aktualizowane codziennie. Aplikacja została też wyposażona w kalkulator walut, który pozwala na szybkie przeliczenie wartości sprzedaży lub kupna. Aplikacja jest dostępna na urządzenia z systemami iOS i Android.

TECHNOLOGIE

Zakres zrealizowanych prac:

  • Stworzenie osobnych aplikacji na systemy iOS i Android,
  • Integracja z API Narodowego Banku Polskiego,
  • Zaprojektowanie unikalnej grafiki,
  • Wykorzystanie Material Design (wersja na system Android),
  • Wdrożenie kalkulatora walut,
  • Integracja z portalami dostarczającymi informacje z rynku walut,
  • Pełna możliwość personalizacji ustawień walut i informacji.

CASE STUDY

Cele i Założenia:

1. Zwiększenie liczby aktywnych instalacji

2. Zaangażowania użytkowników do korzystania z dodatkowych funkcji aplikacji

Strategia:

Po stworzeniu aplikacji mobilnej Kursy Walut Online Finansjer 24, rozpoczęliśmy prowadzenie kampanii promocyjnej w Google AdWords. W tym celu wykorzystaliśmy sieć wyszukiwania Google, w której powstały trzy reklamy.

Dwie z nich zachęcały internautów do pobrania aplikacji bezpośrednio ze sklepów App Store oraz Google Play. Rozdzieliliśmy przy tym treści tak, aby były prezentowane na właściwych systemach. W ten sposób posiadacze smartfonów z Androidem widzieli reklamę odsyłającą do sklepu Google Play, a właściciele iPhonów, do App Store.

Ponadto utworzyliśmy reklamę tekstową, która kierowała na stronę internetową kursy-walut.finansjer24.pl. W celu zachęcenia użytkowników do pobierania aplikacji, zastosowaliśmy odpowiednie rozszerzenie. Dzięki temu, pod reklamami wyświetlany był link, umożliwiający bezpośrednie pobranie oprogramowania ze sklepu. Średni koszt pierwszego otwarcia wyniósł 1, 34 zł.

W calu zwiększenie zaangażowania użytkowników, aplikacja była cały czas uaktualniana. Sugerowaliśmy się przy tym ich opiniami, a także najnowszymi trendami. W efekcie aplikacja została rozszerzona o newsy z rynku walut, dostarczane przez największe serwisy informacyjne. Dodatkowo, chcąc poprawić wygląd oraz intuicyjność dla wersji na system Android, wykorzystaliśmy Material Desing.

Efekty (stan na 28.12.2017):

Liczba instalacji w Google Play:

1 954

Średnia ocena w Google Play:

4,39

Liczba instalacji w App Store:

117