KAMPANIE GOOGLE ADWORDS

Zdobądź nowych klientów

kampanie adwords

Zwiększaj sprzedaż i docieraj do nowych klientów dzięki dokładnie sprecyzowanym reklamom

Google AdWords – skuteczne kampanie reklamowe Twojej firmy

Jako przedsiębiorca z własną stroną internetową potrzebujesz sposobu na dotarcie do wielu odbiorców naraz. Potrzebujesz narzędzia promocyjnego, które umieści reklam graficzne i tekstowe Twojej firmy w wyszukiwarce Google oraz witrynach współpracujących z tą korporacją. Takie możliwości da Ci Google AdWords. Jest to idealne rozwiązanie do promocji Twojego biznesu zwłaszcza, gdy chcesz kierować swoje reklamy bezpośrednio do potencjalnych klientów. Kampanie reklamowe realizowane w Google AdWords pozwolą Ci trafić do internautów, którzy szukają zwrotów (słów kluczowych) pasujących do Twojej działalności lub do określonej grupy odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.

Google AdWords jest dla Ciebie

Promocja za pomocą reklam w AdWords nadaje się dla prawie każdej działalności. Począwszy od małych lokalnych firm, czy sklepów internetowych, po duże korporacje. Odpowiednio skonstruowana i sumiennie optymalizowana kampania spełni założone przez Ciebie cele marketingowe.

Jesteś zegarmistrzem z Gdańska? Reklamuj swoją stronę internetową w wyszukiwarce Google na słowa kluczowe: "zegarmistrz Gdańsk", "naprawa zegarków Gdańsk".

Masz sklep internetowy ze sprzętem rowerowym? Wypromuj się dzięki Google Shopping i docieraj do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Reklamuj swoje produkty w formie banerów graficznych na innych branżowych stronach internetowych lub na forach dla rowerzystów i entuzjastów kolarstwa.

Dla lepszego efektu łącz ze sobą różne metody kierowania swoich reklam tak, by skuteczniej docierać do większej liczby odbiorców.

Cele kampanii i konwersje

Przed rozpoczęciem każdej kampanii w Google AdWords sprecyzuje, jakie cele chcesz osiągnąć. W zależności od profilu Twojej działalności będą się one różnić. Ważne, aby działania prowadzone w ramach danej kampanii skutkowały w ich realizacji, czyli konwersji. Przykładowe cele kampanii:

  1. Kontakt - jeśli Twoje usługi wymagają od klienta, żeby się wcześniej z Tobą skontaktował, to celem kampanii będzie poinformowanie go o tym. Zdecyduj, czy kupujący ma do Ciebie zadzwonić, napisać e-maila, czy wypełnić formularz kontaktowy na Twojej stronie internetowej i uwzględnij to jako cel w Google Analytics.
  2. Wizyta w siedzibie firmy - w niektórych branżach usługi wykonywane są na miejscu np. tak, jak u wspomnianego wcześniej zegarmistrza z Gdańska. W takich przypadkach zachęcenie klienta do wizyta w firmie powinna być priorytetowym założeniem kampanii.
  3. Zakup, rezerwacja, zamówienie - w branży e-commerce wielkość sprzedaży produktów i usług jest ważnym elementem działalności. Dlatego głównym założeniem wielu kampanii dla sklepów internetowych jest podwyższenie wyników sprzedaży, lub w przypadku np. hoteli, zwiększenie liczby rezerwacji.
  4. Zapis na newsletter - celem części kampanii jest przekonanie klientów do zapisania się na newsletter firmy. Pozwala to na stworzenie bazy adresów e-mailowych, które następnie posłużą do dalszej promocji Twojego biznesu.
  5. Pobranie aplikacji mobilnej - wraz z popularnością smartfonów, tabletów i urządzeń przenośnych, aplikacje zyskują coraz większą popularność. Za ich pomocą firmy budują świadomość marki, więź z klientem lub po prostu zarabiają na jej sprzedaży.

Ogromne możliwości

System AdWords oferuje wiele możliwości reklamowych. Oto one:

adwords wyszukiwania

Sieć wyszukiwania

– linki sponsorowane w wyszukiwarce Google oraz wśród jej partnerów. Twoje reklamy mogą pojawiać się również w wyszukiwarkach m.in.: Interia.pl, Onet.pl, Gazeta.pl, AOL.

sieć reklamowa

Sieć reklamowa

– banery reklamowe lub linki tekstowe, które mogą pojawiać się w serwisach YouTube, Blogger oraz tysiącach witryn, korzystających z Google AdSense (programu dla wydawców reklam).

zakupy google shopping wyszukiwania

Zakupy Google(Google Shopping)

– reklamy z listą produktów. Oferty konkretnych produktów sklepów internetowych, wyświetlane w sieci wyszukiwania pod odpowiednimi słowami kluczowymi. Obecnie jest to najpopularniejsza metoda promocji e-commerce.

Kieruj reklamy gdzie chcesz

Dzięki Google AdWords reklamujesz się w dowolnym miejscu. Masz możliwość promować się na terenie wybranych miast, województw, krajów. Chcesz zwiększyć sprzedaż usług tylko w Suwałkach, Wałbrzychu i w promieniu 20 km od Warszawy? Nic nie stoi na przeszkodzie!

Dla wspomnianego wcześniej zegarmistrza z Gdańska, kierowanie reklamy na całą Polskę jest całkowicie zbędne. Dlaczego ma on płacić za kliknięcia z Warszawy lub Zakopanego? Zależeć mu powinno na promocji wśród internautów znajdujących się w jego mieście, ponieważ to oni są potencjalnymi odbiorcami jego usług.

Google AdWords a pozycjonowanie

„Co mam wybrać, Google AdWords, czy może wystarczy samo pozycjonowanie?”. Jest to pytanie, które warto, żebyś sobie zadał planując działanie promocyjne w sieci.

Wybierając pozycjonowanie decydujesz się na czasochłonny proces wymagający systematyczności, która ma zapewnić Twojej stronie internetowej wysoką pozycję w wyszukiwaniach. Sprowadza się to m. in. do stworzenia witryny o odpowiedniej strukturze, czy zbudowania sieci linków zewnętrznych, które mają doprowadzić internautów do Twojej strony. Pomimo, że na efekty poczekasz nawet kilka miesięcy, to będą one się utrzymywać przez długi okres.

Google AdWords z kolei zapewnia natychmiastową promocję, zaraz po rozpoczęciu kampanii. Dzięki temu masz możliwość sprawniejszego zarządzania treścią swoich reklam. Szybko poinformujesz klienta o zmianach w Twoim asortymencie i dostosujesz swój przekaz do nowych trendów. W przeciwieństwie do pozycjonowania, w AdWords dokładnie sprawdzisz, które zastosowane przez Ciebie słowa kluczowe przekładają się na wymierne korzyści. Jednak efekty z Google AdWords są ściśle związane z ciągłym finansowaniem działań promocyjnych, podczas gdy pozycjonowanie daje wyniki nawet po zakończeniu kampanii.

Co zatem wybrać? Najlepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na oba sposoby, ponieważ AdWords i pozycjonowanie są narzędziami, które się wzajemnie uzupełniają. Pozwala to na osiągnięcie lepszych efektów, niż w przypadku wykorzystania tylko jednego z tych narzędzi. Pierwsze z nich daje Ci pewność, że natychmiast trafisz do potencjalnych klientów i sprawdzisz, które słowa kluczowe zapewniają konwersję. Z drugiej strony dzięki pozycjonowaniu powoli zbudujesz popularność swojej firmy w sieci, co w przyszłości pomoże Ci przy dalszej promocji.

Remarketing – czyli, jak nie trać potencjalnych klientów

Wyobraź sobie sytuację, że użytkownik przeglądający ofertę na Twojej stronie internetowej z niewiadomego powodu ją opuszcza. Skoro zainteresował się produktem lub usługą oferowaną przez Ciebie, był potencjalnym klientem. Chyba nie chciałbyś go stracić? AdWords wychodzi na przeciw takim sytuacjom. Dzięki remarketingowi reklamy pokażą się osobom, które tylko odwiedziły Twoją stronę, zapomniały dokończyć zamówienie w Twoim sklepie internetowym lub kupiły od Ciebie produkt, a Ty chcesz im przypomnieć o swoim istnieniu.

Koszt reklamy w Google AdWords

Temat kosztów reklamy w AdWords należy rozpocząć od określenia budżetu, jakim będzie posługiwał się manager konta po analizie, stworzeniu i uruchomieniu kampanii.

Przejdźmy do konkretnych stawek. Ile kosztuje klik w reklamie AdWords? Wszystko zależy od słowa kluczowego oraz tego ile są skłonni zapłacić za kliknięcie konkurenci. Im wyższa pozycja Twojej reklamy, tym większe prawdopodobieństwo jej kliknięcia. Położenie reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania zależy od tzw. rankingu reklamy. Jego wartość zależy m. in. od określonej stawki, jakości strony, do której prowadzi oraz trafności reklamy (czyli powiązaniu danego słowa kluczowego z treścią reklamy).

Za każdym razem, gdy użytkownik wpisuje słowo kluczowe w wyszukiwarce, reklamy biorą udział w aukcji. Wszystko w celu ukazania mu jak najtrafniejszych wyników.

Istnieją zarówno drogie, jak i tańsze słowa kluczowe. Ich cena zależy od branży oraz konkurencyjności. Pamiętaj, że Twoi konkurenci są w stanie płacić więcej za słowa kluczowe, które przynoszą konwersje. Z uwagi na inne składowe rankingu reklamy rzeczywista cena za kliknięcie może być o wiele niższa. Wszystko dzięki odpowiedniemu przygotowaniu i optymalizacji.

Szacunkowa stawka za znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na słowo kluczowe: "Zegarmistrz Gdańsk" to ok. 0,16 zł. Z kolei właściciel sklepu internetowego dla rowerzystów, który chce skutecznie emitować swoją reklamę na hasło: "sklep rowerowy" powinien ustalić stawkę na poziomie 0,49 zł za kliknięcie.

Optymalizacja skuteczności reklamy

Optymalizacja kampanii reklamowych w Google AdWords wymaga doświadczenia i umiejętności analizowania zaawansowanych statystyk. Odpowiednie działania na tej płaszczyźnie prowadzą do redukcji kosztów, poprawy skuteczności i zwiększenia zyskowności kampanii reklamowej. Więcej funkcjonalnych informacji dostarczy integracja AdWords z Google Analytics.

Jakie statystyki serwuje nam AdWords? Zbadasz każde słowo kluczowe i wyświetlaną reklamę. Sprawdzisz średni koszt kliknięcia oraz kwotę, jaką zapłacisz za spełnienie określonego celu (np. wypełnienie formularza kontaktowego czy zakup produktu w Twoim sklepie). Ponadto dowiesz się skąd pochodzą internauci i w jakich dniach tygodnia, a nawet o której godzinie najczęściej klikają w Twoje reklamy. Zbadasz również ruch pochodzący z różnych urządzeń (komputerów, laptopów, telefonów komórkowych).

Na podstawie analiz dowiesz się, jakie elementy Twojej kampanii są skuteczne, a które nie przynoszą zamierzonych efektów i należy je poprawić. Wszystko w celu zwiększenia zyskowności działań reklamowych.

Chcesz zainwestować w AdWords, by zdobyć jeszcze więcej klientów? Zaufaj profesjonalistom i postaw na kompleksowo przygotowaną reklamę w wyszukiwarce Google. Zgłoś się do nas jeszcze dziś!

ZAUFALI NAM

logo novita s.a.logo persalogo vitamin shoplogo glutamina24
logo farm marketlogo pado24logo zacisze park
Patryk Hołody - Strategy Director

WYBIERZ NAS

Patryk Hołody

Jestem do dyspozycji! Zadzwoń a na pewno wspólnie znajdziemy rozwiązanie.

Tel530 098 000

Emailkontakt@idea-team.pl